شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

شارژ کارتریج

هر آنچه باید در مورد دیجیتال مارکتینگ بدانید.

شارژ کارتریج

۲۶۵ بازديد

شارژ کارتریج چیست ؟

یکی از نکات مهمی که در زمان خرید پرینتر همواره باید مورد توجه قرار بگیرد نوع مواد مصرفی است که در طول زمان این قابلیت را دارد تا هزینه های چاپگر را تحت تاثیر قرار بدهد. در ابتدا بگوییم که به مواد مصرفی پرینتر های جوهرافشان، جوهر و به موادمصرفی پرینترهای لیزری، پودر یا تونر گفته می شود. در ادامه بیشتر درباره کارتریج و شارژ کارتریج خواهیم گفت.

 

مخزن جوهر کارتریج (CISS) چیست؟

برعکس قیمت پرینترهای جوهرافشان، کارتریج های آنها قیمت نسبتا بالایی دارند و تعویض آن ها در هر دوره هزینه قابل توجهی (نسبت به قیمت خود پرینتر) را روی دست مصرف کننده می گذارد. از این رو شرکت های سازنده اقدام به تولید پرینترهایی با قابلیت داشتن مخزن جوهر کردند. مخزن جوهر یا CISS  جایگزینی ارزان قیمت برای این کارتریج های گران قیمت است. یکCISS از تعدادی مخزن جوهر تشکیل شده که با لوله هایی شبیه لوله های آزمایشگاه یک هد پرینتر متصل می شوند. آن ها را می توان بارها و بارها با جوهر شارژ نمود. معمولا جوهرشارژهای 100 میلی لیتری برای هر رنگ خریداری می شود و داخل مخازن به صورت جداگانه ریخته می شود. CISS ها برای پرینترهای مختلف HP، Canon و Samsung در اشکال مختلف تولید شده اند. استفاده از این مخازن هزینه مواد مصرفی پرینتر را تا یک دهم کاهش می دهد. همچنین کاربر می تواند از جوهرهای مختلف یا حتی از جوهرهای سیاه و سفید استفاده نمایند.

سعی کنید جوهرهای با کیفیت تهیه کنید، جوهرهای تقلبی موجود در بازار صدمه زیادی می توانند به پرینتر وارد کنند.

 

کارتریج قابل شارژ (Refillable Cartridge) چیست؟

این کارتریج ها مواد مصرفی پرینترهای جوهر افشان هستند که کاربر می تواند شخصا آنها را با جوهر پر (شارژ) نماید. کارتریج های ذکر شده نیز ماند مخازن جوهر هزینه مواد مصرفی را به شدت کاهش می دهند و خرید پرینترهای جوهر افشان با اینچنین قابلیت هایی را مقرون به صرفه می کند. برای این کارتریج ها نیز می توان جوهرهای مختلف حتی جوهرهای سیاه و سفید استفاده نمود. گاهی بری باز کردن گرفتگی نازل های هد پرینتر، کارتریج های قابل شارژ پر شده را با محلول هدبازکن به کار می برند.

 

استفاده از این نوع کارتریج ها مستلزم هیچ تغییری در پرینتر نبوده و از این نظر هزینه کاربر به مقدار زیادی کاهش می یابد.

سعی کنید جوهرهای با کیفیت تهیه کنید چراکه جوهرهای تقلبی موجود در بازار صدمه زیادی می توانند به پرینتر وارد کنند.

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.