پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

شرکت دیجیتال مارکتینگ

هر آنچه باید در مورد دیجیتال مارکتینگ بدانید.

شرکت دیجیتال مارکتینگ

۲۶۴ بازديد
آینده بازاریابی شرکت دیجیتالی مارکتینگ در ایران

بازاریابی دیجیتال در ایران به دلیل دسترسی بالقوه آن به میلیون‏ها کاربر اینترنت در کشور در حال افزایش است. هرسال هزاران وب‏سایت جدید ساخته می‏شوند و سرمایه‏گذاری کلانی توسط برندهای بزرگ دربازاریابی دیجیتال صورت می‏گیرد. این امر تنها یک استراتژی برای توسعه تجارت الکترونیک نیست بلکه به عنوان یکی از موفق‏ترین تکنیک‏های برندسازی برای کسب‏وکارها در سطح جهان نیز شناخته می‏شود. با وجود منافع بسیار این ابزارها، بازاریابی دیجیتالی در ایران، هنوز موضوعی جدید برای بسیاری از کسب‏وکارهاست. بااین‏وجود روندهای فعلی بازاریابی دیجیتالی در کشور با سرعت خوبی در حال رشد است، تا آنجا که انتظار پرشی بلند در این زمینه وجود دارد.

بازاریابی دیجیتال در ایران به دلیل دسترسی بالقوه آن به میلیون‏ها کاربر اینترنت در کشور در حال افزایش است. هرسال هزاران وب‏سایت جدید ساخته می‏شوند و سرمایه‏گذاری کلانی توسط برندهای بزرگ در بازاریابی دیجیتال صورت می‏گیرد. این امر تنها یک استراتژی برای توسعه تجارت الکترونیک نیست بلکه به عنوان یکی از موفق‏ترین تکنیک‏های برندسازی برای کسب‏وکارها در سطح جهان نیز شناخته می‏شود. با وجود منافع بسیار این ابزارها، بازاریابی دیجیتالی در ایران، هنوز موضوعی جدید برای بسیاری از کسب‏وکارهاست. بااین‏وجود روندهای فعلی بازاریابی دیجیتالی در کشور با سرعت خوبی در حال رشد است، تا آنجا که انتظار پرشی بلند در این زمینه وجود دارد. در جهان امروز انتظار می‏رود شرکت‏ها از کانال‏ها وابزارهای بازاریابی آنلاین برای ارتقای کسب‏وکار و برندینگ خود استفاده کنند، ابزارهایی مانند ایمیل، پیامک، موبایل، شبکه‏های اجتماعی، ویدیو، موتورهای جستجو، تبلیغات دیجیتالی و ... . در کنار اهمیت بالای بهره‏گیری از کانال‏های ارتباطی مناسب برای مشتریان، موضوع هماهنگی و یکپارچگی این کانال‏ها هم از اهمیت بالایی برخوردار است. خود من از نزدیک شاهد بوده ام که چگونه از بازاریابی با یک کانال ارتباطی به سمت بازاریابی چندکاناله (Multichannel) و یکپارچه‏سازی کانال‏های ارتباطی در بازاریابی (Omni channel) با ترکیب و ادغام دیتاهای آنلاین و آفلاین و اتوماسیون بازاریابی، طی هفت سال گذشته انتقال یافته‏ایم. این روش معمولاً به‏وسیله پلتفرم‏های بازاریابی مبتنی بر رایانش ابریSAAS توسعه داده می‏شود که با یکپارچه‏سازی پروفایل‏های مشتری در پایگاه داده‏های مختلف به اجرا گذاشته می‏شود.نکته‏ای که همواره باید در نظر داشته باشیم این است که با تمام مشتریان و کاربران نباید به شکلی یکسان رفتار کرد، بلکه باید بر اساس ویژگی‏های شخصیتی و علایق آن‏ها رفتار شود. ما انسان‏ها زمانی که به صورت مؤثر و مرتبط ارتباط برقرار کنیم تعامل بیشتری برقرار خواهیم کرد. بنابراین زمانی که در کمپین ارسال ایمیل خود از نام کوچک افراد استفاده کرده و اطلاعات، خدمات و محصولات مرتبط با علایق آنان را ارسال کنید، تعامل بهتری با مشتری خواهید داشت، نسبت به زمانی که یک ایمیل یکسان را به صورت گسترده به همه ارسال کنید.

در نهایت مروری بر آمار این حوزه در دنیا نشان می‏دهد که در سراسر جهان، فروش تجارت الکترونیک به حدود 1.5 تریلیون دلار (به استثنای بازارهای صنعتی و فروش‏های مرتبط با آن در فضای تکنولوژی) در پایان سال 2014 رسید که انتظار می‏رود این رقم افزایش یابد. همچنین متوسط رشد سالانه میزان فروش تجارت الکترونیک حدود 15 درصد در هر سال است که این به خاطر دلایل بسیاری از جمله سهولت خرید آنلاین و توسعه مداوم و سریع بازاریابی دیجیتالی است. این آمارها نشان می‏دهد که بازاریابی دیجیتالی نیاز به توجه بیش از پیش دارد و موفقیت کسب‏وکارهای ایرانی در حد بالایی، در توسعه مناسب قابلیت‏های بازاریابی دیجیتالی نهفته است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.